Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde.

Finanční a nefinanční ukazatele aneb systém řízení výkonnosti firmy KPI

Základní info

Cíle kurzu

Naučíte se efektivně změřit svou firmu a seznámíte se s měkkými i tvrdými ukazateli firmy:

Obdržíte odpovědi na otázky:
Jak si vytvořit KPI ve své vlastní firmě?
Co vlastně měřit a jak?
Proč měřit dobu obsluhy zákazníka?
Proč měřit snížení průběžné doby výroby?
Co měřit ve finanční sféře?
Jak poznám, že firma prosperuje a jaký je její potenciál?
Jak si vytvořit porovnání s konkurenční firmou?
Jak měřit spokojenost a věrnost zákazníků?
Jak měřit inovace, pracovní prostředí a vytvořit viditelný management?
Můžu zvýšit či snížit počet zaměstnanců a jak to poznám?

Určeno pro

Seminář je určen pro manažery (střední management, majitele firem, řídící pracovníky), kterým nestačí vědět, jaké má firma výnosy a náklady, ale kteří chtějí firmu efektivně měřit, posouvat a zajistit jí růst jak z pohledu kvality, tak kvantity.

Obsah kurzu

KPI a jejich smysluplnost:
Management by Objective.
Balanced scorecard.
Co chci vyjádřit a Co chci sledovat? (… a umím to sledovat?).
Co chci rozvíjet?
Mají daná KPI v dané situaci smysl?

KPI, kterým výroba rozumí a které controller umí využít:
• konflikt zájmů, „Souboj“ dvou světů (výroba a controlling),
• to, co zajímá controlling, nezajímá výrobu a obráceně,
• co neumím měřit, neumím řídit,
• KISS – Keep it short and simple,
• produktivita x efektivita x výkonnost – jaký je mezi tím rozdíl.

KPI na míru:
Co potřebuji v daném období sledovat?
Taktika postupného „utahování šroubů“ oproti skokovému řešení.
KPI v pravý čas na pravém místě.
Vypovídací hodnota sledovaného KPI.
Pokrývá mi KPI hlavní zdroje nákladů?
Kolik ukazatelů je možné efektivně sledovat?

KPI a jejich vzájemný konflikt:
Konflikt zájmů v rámci jedné firmy (výroba, logistika, kvalita, nákup,…).
Konkurence KPI.
Stanovení společných KPI pro různá oddělení a tím dosažení spolupráce na jejich dosažení.

KPI a nastavení jejich správných hodnot:
Stejná logika KPI v rámci jedné společnosti – usnadnění srozumitelnosti.
Nominální hodnoty x procenta.
Roční KPI (od ledna do prosince fixované nebo průběžně se upravující).
Zohlednění sezónních výkyvů u KPI.
Úprava KPI v proběhu roku – jak na to.

KPI a jejich pravidelné sledování:
• online, hodinové, směnové, denní, týdenní, měsíční, kvartální, pololetní, roční,
• způsob vizualizace (červená, zelená),
• princip tachometru versus kokpit v letadle,
• musí být známo a povědomí o tom, že jsou KPI sledovaná!,
• rozdělení zodpovědností: Kdo zapisuje, kdo sleduje, kdo podporuje, kdo s nimi pracuje – vlastník x management x controlling.

KPI krátkodobá a dlouhodobá:
• krátkodobé cíle a kdy je nasadit,
• mimořádná „krizová“ KPI a jak s nimi zacházet.

KPI v období růstu a poklesu:
Plán nám pomáhá se orientovat v chaosu!
Jak a kdy upravovat plán a s tím spojené KPI.
Definujeme KPI pro kratší dobu semestr, kvartál, …
Je třeba zohlednit očekávaný vývoj a nastavit KPI odpovídající dané fázi vývoje.

KPI při náběhu a výběhu výroby.
KPI v sériové a zakázkové výrobě.

KPI koncernová versus KPI závodová:
Jak postupovat v případě, že nejsou splnitelná a je na ně vázaný bonusový systém.
Jedná se o manažerské rozhodnutí, ale pozor: žádný tuning ukazatelů.
Vyjednat a argumentovat, dodat podklady pro diskuzi, neakceptovat bez „boje“.
Dvojitý reporting – ano či ne.

KPI v průběhu času:
• přístup ke KPI dříve a dnes,
• honba za KPI x podpora výroby pomocí KPI,
• červená není špatná,
• odchylka není úchylka.
Dotazy a diskuze.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.

Finanční a nefinanční ukazatele aneb systém řízení výkonnosti firmy KPI

Vybraný termín:

2.3.2020  Praha Upřesnující informace k termínu

Cena

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je čtyři a dvě ? Součet zapište číslicemi.