ITIL® Foundation

Starší verze metodiky ITIL, která byla ukončena v roce 2021 a nahrazena novou verzí ITIL 4

Chcete porovnat s dalšími kurzy?

Virtual Training nebo e-Learning?

Máme dostatečnou flexibilitu, takže vybírat můžete jak prezenční termíny, tak online kurzy.

Zkuste živý kurz virtuálně

Filtrování nabídky kurzů

Měna | EUR

Školení na míru Proškolení v místě Vašeho pracoviště
Místo
Individuální
Délka
3 dny
Jazyk
Česky
Cena
Individuální

Komu je určen

Proč IT Management potřebuje ITIL Foundation?

Tento kurz je velice vhodný pro všechny, kteří se chtějí zdokonalovat v uplatňování best practice ITIL v praxi, nebo hledají způsoby jak za pomocí strategického či manažerského řízení dosahovat při správě IT vyšší efektivity, spolehlivosti a dostupnosti.. 

Nejčastějšími absolventy jsou:
  • IT Management ( správa IT)
  • IT Consuting (nastavení a optimalizace IT)
  • Projekt manažeři (zodpovědnost za IT projekty);
  • Finanční ředitelé (jak investovat a účtovat IT služby).
  • Enterprise Architekti (návrha rozvoj podnikové architektury)
ITIL Foundation target group

Cíle kurzu

  • Naučíte se efektivnější řízení rozpočtu;
  • Snadněji obhájíte investice do rozvoje IT;
  • Zefektivněníte čerpání zdrojů, stabilizujete kvalitu IT služeb;
  • V neposlední řadě zlepšíte komunikační vazbu mezi IT a managementem.

Přínosy ITIL® pro organizaci

ITIL® je komplexní framework, který pomáhá identifikovat, navrhovat, optimalizovat a poskytovat IT služby, které podporují strategické cíle napříč organizací.

Knihovny ITIL pokrývají celý životní cyklus IT služeb - od identifikace a specifikace požadavků byznysu, přes návrh a design služeb, po implementaci a neustálé zlepšování.

Co nejvíce oceňují organizace na metodice ITIL?
  • Řízení rizik spojených s IT
  • Vytváření nákladově efektivních a přitom kvalitních IT služeb
  • Metodické rozvíjení IT projektů pro podporu chodu společnosti
  • ITIL® je i praktický nástroj pro řízení změn (change management)

ITIL® Benefity přehledně

itil framework diagram

Harmonogram

První den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 10:30

Úvod do ITIL

  • Best practice
  • Adaptace ITIL v praxi
  • Certifikační schema, zkoušky

ITIL Library

  • Principy ITIL & ITSM
  • Přínosy IT Service Managementu
  • ITIL pro uživatele, business, it management

10:30 – 10:45

Coffee break

10:45 – 12:15

Continual Service Improvement

  • Návrh a rozvoj benefitů IT služeb
  • Význam lepšho návrhu, implementace a podpory provozu
  • Zlepšení kvality služeb, zajištění dostupnosti provozu a kvality
  • Vzájemná vazba mezi Service Strategy, Operation, Transition a Design

12:15 – 13:15

Oběd | Lunch Menu

13:15 – 15:00

Service Operation

  • Řízení provozních IT procesů
  • Benefity pro klienty (uživatele) a poskytovatele služeb
  • Změny a stabilizace provozních aktivit v IT pomocí ITIL®
  • ITIL® jako IT Service Management nástroj podpory zákazníků

15:00 – 15:15

Coffee break

15:15 – 17:00

Service Transition

  • Upgrade procesů a služeb s ITIL
  • Service transition kapitola uzavírá #1. den kurzu
  • Doporučení pro studium, domácí úloha ITIL® scénáře

Assignment

  • Cvičné testy s přípravou na certifikaci
  • Testovací sada zaměřená na dosavadní získané znalosti

Druhý den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 10:30

Rekapitulace 1. dne

  • Service Transition
  • Návrh nových služeb v Service Design
  • Rozvoj a zlepšování přechodu IT služeb

Service Transition II.

  • Metodika optimálního přechodu, upgradu služeb
  • Správa komplexních služeb, změna, transformace
  • Inovace služeb, obrana proti nežádoucím dopadům

10:30 – 10:45

Coffee break

10:45 – 12:15

Service Design

  • Návrh a vývoj IT služeb
  • Metodika a principy ITSM
  • Jak transformovat strategii do praxe

12:15 – 13:15

Oběd | Lunch Menu

13:15 – 15:00

Service Design II.

  • Návrh nových služeb v praxi
  • Nebo změna stávajících
  • Zlepšování IT

15:00 – 15:15

Coffee break

15:15 – 17:00

Assignment II.

  • Cvičné testy ITIL
  • Zhodnocení a rozbor znalostí

Třetí den
Skrýt agendu
Otevřít agendu

09:00 – 10:30

Rekapitulace 2. dne

  • Service Design
  • Service Transition
  • Životní cyklus IT služeb

Service Strategy

  • Návrh, vývoj a implementace ITIL®
  • Stanovení cílů a očekávání od Strategie IT služeb
  • Analýza, specifikace a prioritizace příležitostí ITSM
  • Service Management jako strategické aktivum IT odd.

10:30 – 10:45

Coffee break

10:45 – 12:15

Service Lifecycle

  • Workflow
  • Operativní a strategická úroveň

ITIL a revize přínosů

  • Rozvoj metodiky
  • Strategické řízení

12:15 – 13:15

Oběd | Lunch menu

13:15 – 15:00

ITIL Exam příprava

  • Tipy a triky
  • Důležitá témata, cvičení

15:00 – 15:15

Coffee break

15:15 – 17:00

ITIL Foundation Exam

  • 75min.
  • Celkem 40 otázek
  • Min. úspěšnost 65% (26 z 40 otázek)

Co se v rámci školení naučíte: Klíčové koncepty ITIL®, oblasti a definice. Jak ITIL® pomáhá v praxi při řešení problémů. Životní cyklus, vztahy mezi jednotlivými procesy. Strukturu, procesy a podpůrné služby všech 5 částí. Detailní přehled o certifikacích a akreditačním schematu vzdělávání.

Certifikační zkouška probíhá online po ukončení kurzu. Kandidáti získají voucher, pomocí kterého si sami rezervují termín závěrečné zkoušky. Více informací zde.

  • Délka bloku 90 minut
  • Vyučovacích hodin 24 hodin
  • Občerstvení Ano
  • Zkouška Ano
  • Předpoklady

    Kurz nevyžaduje žádné vstupní předpoklady. Jako úvod však lze doporučit ITIL® Intro

Ivan Gašparovič

Zkušený Project Programme Portfolio Manager, který vám ukáže to nejlepší z metodik PRINCE2, PMI, Agile, Scrum a dalších. Své zkušenosti sbíral na mezinárodních projektech, ale pomohl k akceleraci řadě startupů. Pokud hledáte pragmatické školení a zkušenosti přenesené do praxe, tohle je ono. Ivan pravidelně získává nadprůměrné hodnocení a právem patří do TOP elitních trenérů v celé EU.

Jiří Pilný

15ti letá praxe se standardy IT Service Managementu, ITIL, řízení projektů. Game Leader pro byznys simulace, které vám pomocí metodiky pomohou zvýšit aplikovatelnost standardů v praxi. Mezi jeho nejúspěšnější projekty patří

  • Úřad online
  • Parking Liberec
  • MS Nástroje pro řízení rozpočtu, investic, dotací
  • PRINCE2® Accelerator (SW řešení dle metodiky PRINCE2)

Certifikace

ITIL® Foundation | Axelos Accredited

Axelos / PeopleCert

Součástí kurzu jsou 2x oficiální cvičné testy a certifikační test Axelos / PeopleCert. Axelos, resp. jejím EI (Examination Institute) PeopleCert. 

Pokud jste předchozí kurz absolvovali bez nostrifikace PeopleCert, čtěte prosím změnu licenčních podmínek.

  • Certifikát v anglickém jazyce
  • Certifikát PeopleCert  v elektronické podobě
  • Na vyžádání zajistíme soudní znalecký překlad

Pokyny k certifikaci >

itil foundation certificate axelos peoplecert

Formát zkoušky

Absolventi kurzu musí prokázat orientaci v celém životním cyklu ITSM dle best practice standardu ITIL. Ovládat na základní úrovni Principy, Procesy a Terminologii. Aplikovat metodikou v IT organizaci. 

ITIL® Foundation certifikace je nezbytná pro ty, kteří chtějí pokračovat v úrovni ITIL® Practitioner, která obsahuje z 80% praktická cvičení implementace ITIL® se znalostmi, které získáte zde, v úrovni Foundation.

  • Délka: 1 hodina
  • Politika uzavřené knihy
  • Jazyková verze: arabština · brazilská portugalština · čínština (zjednodušená) · čeština · dánština · holandština · finština · francouzština · němčina · maďarština · italština · japonština · korejština · polština · rumunština · ruština · španělština (EU) · španělština (latinskoamerická) · švédština · vietnamština
  • Celkem 40 otázek, na výběr je vždy ze 4 odpovědí
  • Minimální úspěšnost je 65%, resp. 26 správných SSI odpovědí ze 40

Vše o certifikaci >

itil foundation zkouška

ITIL blog aktuálně

PeopleCert mění platnost GBP certifikací. Certifikáty je třeba každé 3 roky obnovovat.

PeopleCert mění platnost GBP certifikací. Certifikáty je třeba každé 3 roky obnovovat.

PeopleCert mění platnost doživotních certifikací z portfolia Global Best Practice na 3 roky. To se týká i dříve vydaných certifikátů. Certifikaci je třeba obnovit.

Zobrazit celý článek

Nastartujte IT podle ITIL® 4: Create, Deliver & Support

Nastartujte IT podle ITIL® 4: Create, Deliver & Support

Při pohledu na moderní město z perspektivy vidíte na první pohled naprosto odlišné části, které dohromady tvoří funkční celek. Tato perspektiva je klíčovou a nezbytnou součástí pro pochopení a...

Zobrazit celý článek

ITIL vs. ISO 20000. V čem se liší a jak se doplňují.

ITIL vs. ISO 20000. V čem se liší a jak se doplňují.

V kurzech ITIL se stále více ptáte na využití normy ISO/IEC 20000 pro potřeby digitální transformace  a rostoucímu významu IT Service Managementu v provozu kritických aplikací a služeb. ITIL a ISO...

Zobrazit celý článek

Okopírujte dovednosti úspěšných projektových manažerů

Okopírujte dovednosti úspěšných projektových manažerů

Projekty v červených číslech? Nákladné upgrady starých produktů a služeb? Opětovné posunování odložených termínů? Výstupy projektu neodpovídají zadání? Rizika v projektu jsou obrovská? Nepodařilo...

Zobrazit celý článek

Aby vaše IT změnami netrpělo: ITIL Service Transition

Aby vaše IT změnami netrpělo: ITIL Service Transition

Každá organizace se dostane dříve či později do fáze, kdy potřebuje změnit, nebo vyměnit některou IT službu. Koncepce ITIL® v3 Intermediate Service Transition (ITIL ST) pomáhá tuto výzvu splnit bez...

Zobrazit celý článek

Jak přejít z ITIL v3 na ITIL 4?

Jak přejít z ITIL v3 na ITIL 4?

Přinášíme kompletní přehled, jak upgradovat ITIL v3 na ITIL 4. Termíny vydání nových modulů, kredity potřebné pro upgrade certifikací Axelos, PeopleCert.

Zobrazit celý článek

11+1 nejlépe placených certifikací

11+1 nejlépe placených certifikací

Certifikace mají jistou a rychlou návratnost vstupní investice. Ať už v podobě kariérního růstu, nebo zajímavější pracovní náplní, která je také lépe placena.

Zobrazit celý článek

Nová generace normy ISO 20000-1:2018

Nová generace normy ISO 20000-1:2018

Nová generace standardu ISO 20000-1:2018 je ještě více zaměřená na řízení a zabezpečení kvality Service Managementu

Zobrazit celý článek

Fast Track na ITIL 4 Foundation

Fast Track na ITIL 4 Foundation

Nejrychlejší cesta, jak přepnout ze staré verze ITIL v3 na ITIL version 4 Foundation: Fast Track od TAYLLORCOX.

Zobrazit celý článek

ITIL® Intro: objevte přínosy manažerského řízení IT

ITIL® Intro: objevte přínosy manažerského řízení IT

ITIL® Intro za 1/2 dne přesvědčilo většinu manažerů o přínosech nejpopulárnější metodiky IT Service Managementu

Zobrazit celý článek

Manažerské simulace? Klíč k osvojení si teorie.

Manažerské simulace? Klíč k osvojení si teorie.

Profesionální manažerské hry vám nasimulují ty největší výzvy a naučí vás řízení změn, projektů a plnění strategických cílů. Osvědčené simulace zahrnují profesní rozvoj a osvojení si metodik na...

Zobrazit celý článek

Jak uspět u certifikace ITIL Foundation?

Jak uspět u certifikace ITIL Foundation?

Jak zvládnout ITIL Foundation certifikaci na první pokus? 5 nejžhavějších tipů, které vám pomohou eliminovat problémy u certifikační zkoušky.

Zobrazit celý článek

ITIL® Practitioner - revoluce v ITSM

ITIL® Practitioner - revoluce v ITSM

Očekávali jste od ITIL Foundation jak uplatnit ITIL v praxi a zde je odpověď: ITIL® Practitioner od TAYLLORCOX.

Zobrazit celý článek

To nejzajímavější o ITIL na YouTube

To musíte mít

Stáhněte si do mobilu svoji aplikaci dřív, než přijdete na kurz

Bezplatná mobilní aplikace pro manažery. Výkladový a překladový slovník, auditní nástroj.

Kromě auditního nástroje pro ochranu osobních údajů zde využijete konsolidované termíny a definice tisíců manažerských výrazů v oblasti řízení projektů, programů, portfolia, rizik, enterprise architektury, bezpečnosti a ochrany osobních údajů a dalších:

  • PRINCE2®, MSP®, MoP®
  • MoR®, ISMS, GDPR, ZokB
  • TOGAF, ArchiMate, ITIL &  ITSM a mnoho dalších

iOS, Android slovník >

tayllorcox app ios android

Jak kurz hodnotí absolventi?

Excelentní hodnocení od 1523 hodnotících

V čem jsou naše reference výjimečné? Nejsou to jednorázové akce. K nám se lidé vrací rádi a nezavírají před námi dveře.

  • GDPR Anonymizováno
  • 16.11.22

S obsah i přednesem jsem nadmíru spokojen.

  • František N.
  • 16.11.22
  • Státní pokladna Centrum sdílen slubež s.p.

Kurz byl moc fajn. Výborný lektor, skvělá parta účastníků.

  • Michael Š.
  • 16.11.22
  • Infinite Solution a.s.

Obsah kurzu byl dobrý, lektor výborný. Jako méně znalý tématu bylo tempo trochu rychlejší, to je ale subjektivní.

  • Jan R.
  • 16.11.22
  • Česká spořitelna a.s.

Velmi dobrý mix přípravy na certifikační zkoušku a metodiky samotné. Ideální balanc mezi obsahem a zkušenostmi z praxe - kurz nebyl nudný :-)

  • Vilém K.
  • 09.06.22

Kurz byl velmi dobře od prezentovaný, školitel komunikoval velmi srozumitelně a byl velmi ochotný pomáhat.

  • Jan Z.
  • 11.11.21

Za mě skvělé, moje očekávání byla splněna. Lektor evidentně bohatě vybaven zkušenostmi poskytoval dostatek příkladů z praxe, nezřídka zábavnou formou.

  • Tomáš J.
  • 01.09.21
  • NN

Excellent opportunity to learn something new thanks to our teacher for patience and nice aproach!

  • Miroslav M.
  • 01.09.21
  • NN

I think this training was interesting and funny because of the trainer.

  • GDPR anonymizováno
  • 11.08.21

Jsem velmi spokojený, určitě bych šel znova. Lektor je profík. Poslední stránka/obrázek z výukových materiálů mi pomohla uvědomit si, jak to vše do sebe zapadá. :)

  • Jaromír J.
  • 11.08.21
  • AEVI CZ s.r.o.

Jsem velmi spokojený, školitel výborný a znalosti se budou hodit.

Zobrazit dalších 10 recenzí absolventů

Podívejte se na úplný seznam referenčních klientů, kteří na nás nedají dopustit.

Vaše hodnocení
*****

Chcete to připravit na míru? Kontaktujte nás!

Zavolejte nám a my vám poradíme.

Jsme vám k dispozici na telefonním čísle +420 222 553 101 vždy od pondělí do pátku: 9:00 - 17:00.

*položky označené hvězdičkou jsou povinné

Chcete získat dárek k narozeninám?