Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde.

Fakturace v přeshraničním obchodu a službách včetně účtování přijatých faktur

Základní info

Cíle kurzu

Seminář reaguje na potřebu ekonomických úseků /účtáren/ nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů.
Na praktických příkladech – vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině /doklady v angličtině jsou součástí semináře/ – si účastníci semináře ozřejmí správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví /souvztažnosti/.

Určeno pro

Fakturantkám, finančním účetním zaměřeným na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích zemí, obchodníkům se specializací na zahraniční obchod a služby, kteří s partnery řeší a komunikují závazky, fakturaci, opravné daňové doklady, skonta, množstevní bonusy atd.
Znalost anglického jazyka není nutná. Seminář je celý veden v češtině.

Obsah kurzu

Shrnutí změn v novele 2020 ve vazbě na přeshraniční obchod, a to zejména nová úprava call-off stock v paragrafu 18 včetně Metodické informace GFŘ z 22. 1. 2020 k promítnutí nové úpravy do souhrnného hlášení, zpřísnění podmínek pro prokazování přepravy do jiného členského státu, nová úprava řetězových obchodů, soulad mezi řádkem 20 DAP a souhrnným hlášením/.

Důležité změny v přeshraničním obchodu se zbožím od 1. 1. 2021 – prodej zboží na dálku, dovoz zboží na dálku.


Pořízení zboží z jiného členského státu – uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace /množstevní, kvalitativní/, uplatnění nároku na odpočet dle paragrafu 11, účetní souvztažnosti, trojstranné obchody, zboží v e-commerce.

Dodání zboží do jiného členského státu – místo uskutečnění zdanitelného plnění, osoba povinná přiznat DPH, důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, zasílání zboží, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce. Zasílání zboží do JČS. Přemístění zboží do JČS.

Dovoz zboží – definice dovozu z hlediska celních a daňových předpisů s důrazem na rozdíly, celní režimy při dovozu, uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti, rizika při dovozu.

Vývoz zboží – definice vývozu v celních a daňových předpisech, uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, důkazní prostředky.

Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země – uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla – paragraf 9, ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejích náležitostí, služby v e-commerce, zálohy na služby a jejich promítnutí do přiznání a souhrnného hlášení.

Přijetí služeb z jiného členského státu – uplatnění DPH u přijatých služeb – z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.

Fakturace v přeshraničním obchodu a službách včetně účtování přijatých faktur

Vybraný termín:

27.8.2020  Praha Upřesnující informace k termínu

Cena

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je šest a deset ? Součet zapište číslicemi.