Cílem kurzu je představení efektivního plánování výuky, podpora vyučujících při zvládání neukázněných žáků a jak výchovným problémům předcházet. Na konkrétních ukázkách budou účastníkům prezentovány možnosti upravování a přizpůsobování výuky s ohledem na potřeby žáků s poruchami učení nebo chování. Lektorka s účastníky budou společně hledat cesty pro zlepšení výsledků žáků a zároveň možnosti snížení pracovní zátěže učitelů. Budou představeny možnosti plnění takových úkolů, které povedou ke skutečnému zlepšení. Součástí prezentace budou i možnosti spolupráce a komunikace s asistentem pedagoga.
Protože chování žáků ve školách je klíčovým faktorem pro zdravé a efektivní fungování v učebním procesu, bude v rámci úvodní části pojem „bezpečného klimatu ve třídě“ vymezen:
• Co je přijatelné a co už nikoliv?
• Jaké jsou dopady, pokud nelze vytvořit bezpečné, podnětné a tvořivé prostředí pro děti?
• Hledání a nalézání způsobů, ve kterých se bude co nejvíce žáků soustředit a bude možné očekávat jejich vysokou pozornost. Zároveň je nutné rozpoznání momentu, kdy začne pozornost žáků upadat a musí přijít intervence ze strany učitele.
Rozsah: 8 hodin
Lektorka: PhDr. Dana Míková
Jak předcházet agresivnímu chování u žáků
21.11.2025 Praha Salmovská 1538/8, Praha 2, 120 00 Praha
09:00 – 16:30 hod.
česky