Cíle kurzu
Na semináři porozumíte způsobu volby vhodné metody kalkulace v podnikové praxi, získáte praktické dovednosti při sestavování kalkulací firemních nákladů a určování cen, které by pokryly náklady, nesly zisk a nebyly vysoké pro zákazníky.
Pochopíte nejen nákladové stránky podnikání, ale také praktické nastavení cen podle principu vnímání hodnoty, kterou zákazník za zaplacený produkt očekává.Určeno pro
Seminář je určen pro manažery středního a vrcholového managementu firmy a majitele, kteří chtějí získat konkrétní poznatky o přípravě kalkulací a nastavování cen v sektoru služeb.Obsah kurzu
• náklady firmy, jejich uspořádání a sledování ve firmě,
• základy rozhodování při řízení nákladů,
• nákladové optimalizace,
• problematika rozdělení nákladů u služeb,
• volba správné kalkulační metody – základy,
• metodika tvorby cen – nákladově orientovaná, poptávkově orientovaná, konkurenčně orientovaná,
• nejčastější chyby v cenotvorbě a jak se jim vyvarovat,
• kalkulace cen zakázkových služeb, problematika a omezení,
• kalkulace vzdělávacích akcí,
• specifika kalkulace cen zdravotnických služeb,
• praktické příklady výpočtu kalkulací.
Dotazy a diskuze.Poznámka
Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.