odborný konzultant s lektorskou i manažerskou praxí
Základní info
PRO
Určeno pro každého, kdo potřebuje účinně zvládat náročné situace v komunikaci, dokázat obhájit svá práva, přitom si však zachovat věcnost a nezpůsobit zbytečné konflikty. Ideální pro manažery, obchodníky, pracovníky vyřizující reklamace a stížnosti, zaměstnance oddělení služeb zákazníkům, ale i pro ty, kteří chtějí umět lépe jednat v soukromých záležitostech.
CÍL
Naučit se dobře zvládat situace hrozící vznikem konfliktu
Seznámit se s principy a zásadami asertivní komunikace a naučit se je ovládat
Procvičit klíčové asertivní dovednosti:
Umět zdvořile odmítnout (říci ne)
Věcně čelit kritice a kritiku poskytovat
Požádat o laskavost
Dokázat prosadit svůj oprávněný zájem
Zvládat jednání s agresivními, nevstřícnými a nespolupracujícími lidmi
OBSAH
Vysvětlení rozdílu mezi pasivním, agresivním, manipulativním a asertivním způsobem komunikace
Vymezení pojmu asertivita a 10 asertivních práv
Umění prosadit své zájmy a respektovat při tom zájmy druhých
Asertivita jako nástroj, nikoli životní postoj
Přátelská komunikace
Umění naslouchat
Nácvik základních asertivních technik:
Umění prosadit oprávněný požadavek
Umění požádat o laskavost
Asertivní předcházení konfliktům a řešení již vzniklých konfliktů
Umění věcně kritizovat
Reakce na kritiku (oprávněnou i neoprávněnou)
Asertivita nejen jako uvědomění si svých práv, ale také povinností
Verbální a neverbální složka asertivní komunikace
Překonávání negativních myšlenek, vlastních i cizích
METODY
Seminář je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu, metoda učení skrze zážitek. Modelové situace, samostatné úlohy, hry, videoanalýza.