Základní info
Vyjednávání je jednou z klíčových aktivit nákupčích. Projdeme jednotlivé techniky vyjednávání od definice procesu komunikace až ke cvičením pro Vaši každodenní praxi. Pokročilejší techniky budou trénovány na případových studiích. Seminář je interaktivní a jeho základ tvoří prostor pro komunikaci formou diskuze a tréninku. Počet účastníků je proto omezen na 10.
Cílová skupina
Školení je určeno nákupčím, kteří chtějí zvýšit svoji vyjednávací sílu a zlepšit vyjednávací schopnosti.
Obsah semináře
Vyjednávání v nákupu
- Funkce nákupu a nákupčího ve firmě
- Dodavatel: soupeř, oběť nebo partner?
- Třídění dodavatelů podle jejich role ve strategii nákupu a z toho plynoucí síla vyjednávací pozice
- Vyjednávání jako proces hledání společného zájmu
- Rozdíl mezi pozičním a principiálním vyjednáváním
- Zdroje síly vyjednavače – odstranění obav, trémy, nejistoty, nabytí jistoty a suverenity při vyjednávání
- Analýza potřeb a stanovení cílů před obchodním jednáním
- Fáze vyjednávání a jejich význam pro dosažení cílů
- Nutnost důsledné přípravy na jednání
- Průběh samotného vyjednávání, 3 fáze vyjednávání
- Uzavření dohody a následné kroky
- Slepé uličky ve vyjednávání
- Příčiny nedohody, odblokování zablokovaného jednání
Umění vyjednávat
- Naslouchání a umění klást otázky jako klíčová dovednost ve vyjednávání
- Argumentace, správná konstrukce a použití argumentů
- Námitky a jejich zvládání
- Příčiny komplikací ve vyjednávání a jak jim čelit
- Emoce ve vyjednávání, tipy k udržení emocí pod kontrolou
- Nejčastější chyby při vyjednávání
- Charakteristika dobrého a horšího vyjednavače
Nácvik na příkladech z praxe se zpětnou vazbou