Vyjednávání s dodavateli

Základní info

Tento kurz poskytne účastníkům praktické dovednosti a osvědčené techniky pro úspěšné vyjednávání s dodavateli. Naučíte se, jak se efektivně připravit, definovat cíle a strategii vyjednávání, rozpoznat role dodavatelů a zvolit odpovídající přístup. Díky tréninku reálných případů a interaktivní formě kurzu budete schopni dosáhnout výhodných podmínek pro svou firmu - při zachování dlouhodobých partnerství a vzájemné důvěry.

Cílová skupina

Školení je určeno nákupčím, kteří chtějí zvýšit svoji vyjednávací sílu a zlepšit vyjednávací schopnosti.

Obsah semináře

Vyjednávání v nákupu

  • Funkce nákupu a nákupčího ve firmě
  • Dodavatel: soupeř, oběť nebo partner?
  • Třídění dodavatelů podle jejich role ve strategii nákupu a z toho plynoucí síla vyjednávací pozice
  • Vyjednávání jako proces hledání společného zájmu
  • Rozdíl mezi pozičním a principiálním vyjednáváním
  • Zdroje síly vyjednavače – odstranění obav, trémy, nejistoty, nabytí jistoty a suverenity při vyjednávání
  • Analýza potřeb a stanovení cílů před obchodním jednáním
  • Fáze vyjednávání a jejich význam pro dosažení cílů
  • Nutnost důsledné přípravy na jednání
  • Průběh samotného vyjednávání, 3 fáze vyjednávání
  • Uzavření dohody a následné kroky
  • Slepé uličky ve vyjednávání
  • Příčiny nedohody, odblokování zablokovaného jednání

Umění vyjednávat

  • Naslouchání a umění klást otázky jako klíčová dovednost ve vyjednávání
  • Argumentace, správná konstrukce a použití argumentů
  • Námitky a jejich zvládání
  • Příčiny komplikací ve vyjednávání a jak jim čelit
  • Emoce ve vyjednávání, tipy k udržení emocí pod kontrolou
  • Nejčastější chyby při vyjednávání
  • Charakteristika dobrého a horšího vyjednavače

Nácvik na příkladech z praxe se zpětnou vazbou

Vyjednávání s dodavateli

Vybraný termín:

19.5.2026 –  20.5.2026  Praha Upřesnující informace k termínu

Cena
18 300 Kč + 21% DPH

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je šest a čtyři ? Součet zapište číslicemi.