Základní info
Komu je Akademie určena:
Akademie je určena převážně účetním a finančním manažerům, kteří mají kompetenci dané nástroje vybírat, nastavovat i obsluhovat. Kurz cílí na účtárny, kde je více než jeden člověk, ale spoustu tipů může pomoci i OSVČ účetním.
Obsah Akademie:
Obsah Akademie bude přizpůsoben nejnovějšímu vývoji v tomto dynamickém oboru.
1. den – čtvrtek 23. 10. 2025
Začátečníci
Faktury přijaté
Předáme know-how o kompletním workflow dokladů přijatých. Ukážeme, jak pomocí základních pracovních nástrojů (mail, Google Disk, Dropbox) zajistit automatizovaný příjem dokladů od externích i interních partnerů tak, aby se od první chvíle šetřil čas na straně účetní i partnera bez vícenákladů.
* Fakturační email
* Formáty faktur
* Legislativa
* Ukázka vyčítání a napojení účetní program
* Zaškolení na agregované kontroly seniora
* Ukázka různých workflow schvalování
* Příkazy k úhradě přímo z účetnictví
* Souhrn požadavků pro výběr nástrojů
Účtenky
Ukážeme všechny možné procesy zadávání pokladních dokladů přes propojené aplikace, importy, vyčítání i hromadné zaúčtování vč. konkrétních příkladů.
Banky
* Zaúčtování banky importním souborem
* Automatické účtování – homebanking
* Automatické párování
* Příkazy k úhradě zajistit automatizovaně
Sklady
* Přímá integrace účetního sw na e-shop
* Vedení skladů přímo v účetním programu a automatické účtování
Tržby
Projdeme různé možnosti účtování tržeb. Vysvětlíme úroveň detailu účtování tržeb pro reporting. Ukážeme importní soubory a přímé napojení e-shop s účetním programem.
Interní doklady
Projdeme různé možnosti účtování interních dokladů – import, příprava, doklady trvalého účtování, časové rozlišení
2. den – čtvrtek 30. 10. 2025
Pokročilí
Příprava na automatizaci krok po kroku
Rozložení práce týmu a jeho adaptace na nové nástroje a role na účtárně
* Potřebná kapacita jednotlivých rolí na účtárně
* Složení týmu a jeho nové role
* Psychologická adaptace a zajištění angažovanosti týmu na změnách a vizích
Timesheety a příprava na automatizace
* Nastavení agend jako faktoru pro vyhodnocení nasazení automatizací a nových nástrojů
* Sledování a vyhodnocování rentability klientských zakázek
* Sledování a vyhodnocování utilizace lidí a kapacit
* Plánování tržeb vs. kapacita týmu jako podklad pro dlouhodobé rozhodování
* Souhrn požadavků pro výběr nástrojů
Cloud
Probereme výhody a nevýhody cloudového řešení a doporučené nástroje.
GDPR a účetní data
Elektronická archivace dokumentů
Co a jakým způsobem archivovat? Na co si dát pozor.
IT zázemí a bezpečnost
Vysvětlíme hlavní požadavky z pohledu bezpečnosti a efektivního využití nástrojů. Ukážeme, jak posoudit nákladovou stránku vybíraných technologií.
* GDPR v rámci elektronických úložišť a komunikací
* Kritéria účetního SW, případný přechod na nový účetní sw nebo jeho vyšší verzi
* Nastavení a práce s pracovními nástroji – laptop
* Využívání, nastavení, propojení jednotlivých aplikací
* Nastavení práv a rolí lidí v týmu do jednotlivých sw a aplikací
* Sdílené úložiště
* Interní a externí komunikace
* Požadavky pro výběr vhodných nástrojů (soulad s legislativou)
* Názor bezp. experta a praktická ukážka hrozieb
3. den – čtvrtek 6. 11. 2025
Profíci
EDI, API
Reporting účetních dat
Projdeme konkrétní reportingové sestavy přímo z účetních dat dostupných na pár kliknutí.
* Pravidelný přehled závazků a pohledávek vč. procesního využití
* Měsíční výsledovky vč. vyhodnocení
* Reporty na míru – jak jednoduše sestavit definovatelný výkaz přímo v účetním programu i mimo něj s automatizovaným napojením
Ukázka praktických řešení
* Co je RPA a na jaké procesy se využívá
* Konkrétní příklady využití na účtárně
* Úspory, ceny, návratnost, přínosy, náklady
* RPA (Roboti)
* ABRA Flexi - automatické sťahovanie bánk cez API, automatické zaúčtovanie, automatické prenosy faktúr z shoptet do Abra Flexi, možnosť automatickej prefakturácie, automatické časové rozlíšenie
* Odoo - Predstavenie robustného ERP systému Odoo od partnerskej firmy systee - spracovanie hlavne modulu účtovníctva, skladov, reportingu a automatizované operácie nad účtovníctvom, prenosy platieb skrz API
* wFlow - Praktická prezentácia ukážka WFLOW vyčítania faktúr/ účeteniek + spracovanie karetných operácií - prezentáciu zabezpečí wflow, live prenos do účtovného systému (ukážka výhod spracovania dokladu a jeho "zaúčtovania vo wflow")
* Capitain
* AI (GPT, Copilot)